KINDER in NEPAL e.V.

    We help poor children in Nepal to create a self-determined future.

     

    NAMASTE

    This common greeting in Nepal means:
    I greet the divine in you!


    The association KINDER in NEPAL e. V. has set itself the task to sponsor poor but studious children with the goal to make them healthy and well educated young adults that have the ability to live a self-determined life.

    In this website we invite you to learn more about the children in our program, to join them on their way to becoming young adults and to find out more about our sponsoring program.

    If we are lucky, we can trigger your interest and welcome you soon as a member of the KINDER in NEPAL team - who knows? We and the children would definitely enjoy having you onboard.

     

     

    Neuigkeiten

    • Reisebericht 4.2018

      Reise vom April 2018 von Renate Schlitt Aus dem sommerlich warmen Nepal ganz liebe Grüße. Mein Mann und ich sind nun bereits eine Woche in Kathmandu und es gibt vieles zu berichten. Diesmal sind wir Anfang der Schulferien hier angekommen, doch keines der Kinder ist in sein Heimatdorf gefahren, da sie die Zeit mit uns verbringen wollten. Als wir vorige Woche Freitag in die Children’s Model School kamen, warteten schon einige von ihnen am Schultor, denn wir waren zeitlich angekündigt worden. Ja, WhatsApp macht’s möglich. Eigentlich sollten der Schulleiter, Herr Dev Regmi und Frau Ambika , zuerst begrüßt werden, doch ehe wir uns versahen, war das Gepäck mit Briefen und Geschenken in Prem’s Zimmer gebracht worden und  erwartungsvolle Kinder hofften auf die Post Ihrer Sponsoren. Also hieß es...

      Weiterlesen...

    Please publish modules in offcanvas position.